Ze světa

DIESELGATE

Modifikace podvodných dieselů značky Volkswagen, tedy těch postižených aférou Dieselgate, mohou být pro motory škodlivé. Nasvědčují tomu zkušenosti několika německých zákazníků VW, jejichž dieselové vozy nedlouho po úpravě hlásily poruchu ventilu recirkulace výfukových plynů, běžně označovaného jako EGR (Exhaust Gas Recirculation), příp. v němčině AGR (Abgasrückführung).

Otázku, co udělá úprava softwaru v reakci na Dieselgate s motory 2,0 TDI EA 189, si již dříve kladl německý autoklub ADAC. Zjistil mírně zvýšenou spotřebu a snížení emisí oxidů dusíku. Mise splněna, chtělo by se říci, zejména když Volkswagen už v té době tvrdil, že úprava nebude mít žádný negativní vliv. Jenže už tehdy bylo otázkou, jaké dopady bude mít modifikace z dlouhodobého hlediska. A na odpověď možná nebudeme muset čekat zase tak dlouho.

Nedávno jsme ostatně psali o tom ,že ač je účast na svolávací akci v Německu povinná pod hrozbou „vyhazovu” od tamní inkarnace STK, bavorská policie odmítá do servisu přistavit pět stovek svých hlídkových Passatů se vznětovými motory. To samozřejmě vyvolává otázky, jestli jí nejsou známy nějaké informace, které jinak veřejnost nemá.

Princip úpravy je v tom, že EGR propouští do sání více výfukových plynů. Tím je do spalovacích komor nasáto méně čerstvého vzduchu a tím i méně kyslíku, což znamená nižší teplotu spalování a s tím i menší objem emisí oxidů dusíku. Jenže to také znamená větší množství sazí, pevných částic. To představuje jednak větší nároky na filtry DPF, ale zejména to, že se ventil EGR rychleji zanáší.

Na rozdíl od filtru pevných částic ale EGR nemá žádný mechanismus samočištění, takže může selhat a může být potřeba ho vyměnit. Jeho ceny se pohybují mezi 19 – 46 tisíc Kč podle typu auta, takže nejde o žádnou legraci. A Auto Bild v této souvislosti zmiňuje příklad Helgy Adler, kterou tenhle problém potkal u devítiletého Eosu. Náklady na výměnu EGR byly 1 100 eur, tedy necelých 30 tisíc korun. A je obzvlášť děsivé, že ventil EGR údajně selhal po 100 kilometrech ujetých od aktualizace softwaru.

 

Bloková výjimka

Stále více motoristů i firem řeší otázku, kde a s jakou finanční úsporou si nechají provádět běžnou údržbu a servis svého vozidla nebo firemní vozidlové flotily. Díky platnosti tzv. Blokové výjimky, Nařízení komise (EU) č.461/2010, je na výběr daleko více možností a značkové autoservisy nejsou jedinou alternativou. Platnost záruky totiž nesmí být podmíněna opravou ve značkovém servisu! Díky tomu není servisování automobilů v záruce                        u nezávislých autoservisů ničím neobvyklým.

  • Majitel vozidla opravou v nezávislém specializovaném  servisu nepřijde o záruku a může výrazně ušetřit. Podmínkou je použití náhradních dílů v originální prvovýrobní kvalitě nebo kvalitativně rovnocenných náhradních dílů, provádění všech servisních úkonů předepsaných výrobcem vozidla dle stanovených servisních intervalů a řádně vedený záznam v servisní knížce
  • značkový servis nesmí odmítnout uznání reklamace z důvodu údržby vozidla v nezávislém  servisu.
  • platnost zákonné (ani prodloužené) záruční lhůty na vozidlo nesmí být podmíněna povinností majitele provádět všechny opravy v síti autorizovaných (značkových) autoservisů.
  • pokud by chtěl značkový servis platnost záruky zpochybnit, musí dokázat nekvalitní provádění údržby a použití dílů neoriginální kvality = důkazní břemeno je na jeho straně

 

 

 

 

                                           Přezouváme od 400,- Kč

Odborně namontujeme tažné zařízení, couvací senzory, handsfree, autorádia a jiné doplňky.
Jsme autoservis všech značek osobních a dodávkových vozidel s dvacetiletou tradicí.
Provádíme diagnostiku BOSCH , VAGCOM a Delphi, mechanické práce, karosářské práce , elektro-práce, pneuservis,geometrii, klimatizace, garanční prohlídky, montážní středisko tažných zařízení všech výrobcu,  jako SVC-Náchod  , BOSAL, AUTO-HAK ATD.

 

AUTOMOBILKY loga